خرید یک مبل راحتی خوب تغییر بسزایی در دکوراسیون و حس و حال خانه شما ایجاد می کند. اما برخلاف تصور همه خرید این نوع وسیله کار چندان ساده ای نیست و نباید آن را همچون خرید لباس دست کم بگیرید. در واقع طی پروسه انتخاب و خرید شما باید به نکات ریزی دقت کنید که بعد‌ها از انتخاب خود پشیمان نشوید. در این مقاله ویژگی های مبل راحتی خوب و همچین راهنمای خرید آن گردآوری شده است. اگر در صدد تهیه مبلمان راحتی هستید پیشنهاد می کنیم تا این مطلب را تا انتها بخوانید.

اولین و مهمترین ویژگی که یک مبل با کیفیت دارد دوام و استحکام آن است که این مسئله نیز خود به کلاف مبلمان باز می گردد.

کلاف مبل راحتی خوب
اولین ویژگی که یک مبل با کیفیت دارد استحکام آن است. مسئله دوام و استحکام یک مبل نیز به کلاف آن باز می گردد. برای سنجش کیفیت کلاف باید به موضوع چوب به کار رفته در ساخت مبل و اتصالات و وزن آن دقت نمایید.

گاهی اوقات از اتصالات جانبی برای تقویت اتصالات اصلی استفاده می شود. اتصالات باید به اندازه ای محکم باشد که زمانی که روی آن می‌نشینید نباید «جیرجیر» کند یا روی سطح صاف، لق بزند. در مورد مبلمان فلزی نیز باید توجه داشته باشید که گوشه ای تیز تا بیرون زدگی در جایی از مبل وجود نداشته باشد.

از انواع مختلفی از چوب درختان در ساخت مبلمان استفاده می شود که چوب راش یکی از آنهاست اما قیمت بالایی دارد و طبیعتا مبلمان ساخته شده با آن قیمت تمام شده بالایی پیدا می کند. امروزه سازندگان مبل راحتی اغلب از چوب سفید و چوب روسی استفاده می کنند. زیرا امکان پردازش روی این دو نوع چوب نسبتا آسان است و از دوام و استحکام بالایی نیز برخوردار هستند. اما برخی از انواع چوب حین پردازش دچار شکستگی یا پیچ و تاب بدی می‌شوند.

مسئله دیگر که مرتبط با کلاف مبلمان است وزن آن است که بهتر است تا از وزن سبکی برخوردار باشد. این ویژگی جابجایی و حمل آن را آسان تر می سازد.

 

ویژگی های طراحی مبل راحتی خوب
مهمترین عوامل تعیین کننده کیفیت مبلمان، طراحی نشیمنگاه و تکیه گاه آن است. در ابتدا باید با نشستن بر روی مبل از استاندارد بودن اندازه ها و ارگونومی آن اطمینان پیدا کنید. یک مبل خوب مبلمانی است که در هنگام نشستن، پاها و کمر در یک زاویه مناسب قرار می گیرند. همچنین طراحی مناسب تکیه گاه در کلاف مبلمان باعث می شود تا کمر در یک موقعیت راحت نگه داشته شود و گودی کمر را پوشش دهد.
ارتفاع پشتی یک مبل خوب نیز باید بگونه‌ای باشد که قسمت هایی از گردن و شانه‌ها را محافظت کند. همچنین ارتفاع مبل از سطح زمین باید به گونه‌ای باشد که پا‌ها نه چندان کشیده و نه خم شوند.
البته طراحی خوب تنها به احساس راحتی برای نشستن روی آن ختم نمی شود مسیله دیگر وجود قسمت هایی است که در صورت افتادن اشیا در آنها امکان دسترسی وجود ندارد. اگر از تعمیرکاران مبلمان سوال کنید حتما به شما میگویند که در هنگام باز کردن مبلمان به کرات شاهد آن هستند که اشیایی نظیر انگشتر، گردنبند، کیف پول و … در بخش‌هایی از مبلمان نفوذ کرده اند، به گونه‌ای که پیدا کردن آن توسط افراد خانه امکان پذیر نبوده است. اما درمورد مبلمانی که طراحی تشک و پشتی آنها یکپارچه نیست این مشکل وجود ندارد. ضمن آنکه امکان شستن روکش پشتی و تشک را نیز به سادگی فراهم می کند.

ویژگی های تودوزی مبل راحتی خوب
از عوامل تاثیر گذار بر راحتی و مقاومت مبلمان در طول زمان تودوزی مبل است. تودوزی مبلمان مرتبط با نوع متریالی است که داخل مبلمان با آن پر شده است. این مورد بر دوام مبلمان و میزانی راحتی تاثیر گذار است. رایج ترین متریال بکار رفته در مبلمان های امروزی موارد زیر است:

  • فوم
  • الیاف ویسکو
  • لایکو

در گذشته از اسفنج ها برای تودوزی استفاده می شد اما امروزه فوم ها به خاطر دوام بیشتر، نرم بودن و قابلیت ارتجاع کاربرد بیشتری دارند. اما از فوم برای تمامی قسمت های مبلمان استفاده نمی شود. الیاف ویسکو با وجود نرم و راحت بودن بیش تر برای دسته ها و پشتی مبل های راحتی به کار رفته و به دلیل کمی حالت ارتجاعی، کم تر برای نشیمن گاه استفاده می شوند. لایکو نیز بر روی فوم دسته ها و تکیه گاه قرار گرفته تا حالت ارتجاعی و دوام بیشتری به وجود آورد.

فوم ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم بندی می شوند. فوم سرد کیفیت بهتری دارد، فوم های گرم در کمتر از ۳ ماه قابلیت خود را از دست داده و در اصطلاح می‌خوابد.

یکی از راه‌های ساده برای تشخیص سرد یا گرم بودن فوم این است که بعد از فشار وارد کردن به فوم سرد، فوم خیلی زود به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد، اما فوم گرم بعد از تحمل فشار با کمی تأخیر به حالت طبیعی خود برمی‌گردد.

اگر هم از مبلی خوشتان آمده که در آن از اسفنج استفاده شده حتما دقت کنید که اسفنج ۳۰ یا ۳۵ کیلویی باشد. این نوع اسفنج‌ها سفت و قابل شست‌و‌شو هستند و با گذشت چند‌ ماه از خرید مبل دفرمه نمی شوند.

در واقع پارچه مبل هم به اندازه فوم و اسفنج مهم است و اگر ماندگاری و مقاومت لازم را نداشته باشد، خیلی زود فرسوده می‌شود و ناچار به صرف هزینه مجدد خواهید شد.

ویژگی های روکش مبل راحتی خوب
در واقع پارچه مبل هم به اندازه فوم و اسفنج مهم است و اگر ماندگاری و مقاومت لازم را نداشته باشد، خیلی زود فرسوده می‌شود و ناچار به صرف هزینه مجدد خواهید شد. در مورد روکش باید به دو نکته توجه کرد کیفیت پارچه و کیفیت دوخت روکش.

روکش یا رویه مبل باید از پارچه هایی تهیه شده باشد که با داشتن سطحی ناصاف از تعریق بدن در هنگام نشستن های طولانی مدت جلوگیری کند. این مشکل اغلب در مورد روکش های چرمی اتفاق می افتد.

در مورد رنگ پارچه نیز باید به گونه ای باشد که کثیف بودن سطح مبل را به راحتی آشکار نکند. این مسئله به خصوص برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارند مهم است.

کیفیت دوخت نیز باید به گونه ای باشد که که به راحتی روکش مبل با فشارهای ناشی از نشست و برخاست باز نشود. البته در این مورد مقدار پارچه روکش و تراکم آن نیز موثر است. اگر مقدار پارچه روکش کم باشد پس از مدتی در اثر کشش از محل درزها باز می شود.برعکس نیز از خرید مبل‌هایی با رویه شل خود داری کنید.

تراکم پارچه اهمیت زیادی دارد و اینکه وقتی دست می‌کشید یک تکه است و فشردگی آن را می‌توانید با لمس کردن احساس کنید. یکی دیگر از راه‌های مناسب برای شناخت تراکم پارچه این است که آن را جلوی نور بگیرید.

همچنین پارچه مورد نظر نباید کش بیاید یا پرز‌های آن به مرور زمان کنده نشود. برای اطمینان خاطر بیشتر از خود فروشنده در این مورد سوال کنید و بخواهید که در ضمانت‌نامه مقاومت پارچه را هم تایید کند.

 

ابعاد استاندارد مبلمان
یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید مبلمان توجه به ابعاد استاندارد مبلمان و تناسب آن با فضای منزل است. طول و عرض و ارتفاع استاندارد مبلمان باعث می شود تا در حین استفاده از آن احساس راحتی داشته باشید و هم چیدمان آنها آسان تر باشد. اما یکی از فاکتورهایی که باید به آن توجه کنید، در نظر گرفتن فضای آزاد منزل برای قرار دادن مبلمان است. بهتر است دقیقاً ابعاد و متراژ جایگاه مبل را انتخاب کنید، زیرا این فاکتور در تعیین فرم مبل راحتی و همچنین نحوه چیدمان آن و تعداد قطعه های ست تاثیرگذار است.

گارانتی مبل راحتی
بعد از در نظر گرفتن تمامی نکات گفته شده حتما از فروشنده مبلمان بخواهید تا محصول خود را با گارانتی معتبر به شما عرضه کند. توجه داشته باشید که هیچ فروشنده و تولید کننده معتبری اعتبار خود را فدای فروش جنس بی کیفیت نمی کند. این مورد باعث می شود تا خیالتان از بابت هزینه ای که برای خرید مبل می کنید نیز راحت باشد و معمولا فروشنده هایی که اطمینان بیشتری به کالای خود دارند از دادن ضمانت نامه مضایقه نمی کنند.
مبلمان توسکا تولید کننده انواع مبل راحتی چوبی، سرویس خواب و دیگر ملزومات منزل است که کلیه محصولات خود را با گارانتی ۱۸ ماه به مشتریان عرضه می کند. استفاده از متریال باکیفیت، تحویل بموقع، بسته بندی ایمن سفارشات، قیمت های منصفانه و امکان سفارشی سازی بر حسب علاقه مشتری از جمله مزایای این گروه تولیدی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

فهرست